Tevredenheid van medewerkers
Hoe werk je aan motivatie en tevredenheid van medewerkers?
Motivatie zorgt ervoor dat je wordt aangezet tot actie
Iets wat je graag wilt en waar je moeite voor wil doen. Bijna alle mensen die werken in de zorg, doen dit vanuit hun intrinsieke motivatie om mensen te helpen. Soms kan het als manager moeilijk zijn om de medewerkers gemotiveerd en tevreden te houden. Of om jezelf te blijven motiveren als de werkdruk hoog is en er (te) weinig collega’s zijn. Of als je het gevoel hebt dat je niet gehoord wordt. Lees verder op deze pagina om meer te weten te komen over onze oplossingen die jou ondersteunen bij deze vraagstukken.
Voldoende goed personeel
Veel zorgorganisaties onderzoeken of zij nieuwe functies moeten introduceren of dat zij bestaande taken gaan herverdelen. Ons platform Flow Time ondersteunt de analyse van dit vraagstuk door een gedegen meetmethodiek. Op die manier werkt de juiste persoon op de juiste plaats, doet iedereen waar hij/zij het beste in is en waar hij/zij het meeste werkgeluk beleeft.
Aanpak
Hoe kan een MMO-meting en analyse helpen bij medewerkerstevredenheid?
Lees het hier →
Heb je vragen of wil je meer over ons weten?
Laat ons even contact met je opnemen!
Zeggenschap vergroten
Uit onderzoek blijkt dat zorgmedewerkers die zich betrokken voelen bij hun organisatie, een hogere productiviteit hebben, zich gehoord en gezien voelen en meer plezier in hun werk hebben. Tevreden medewerkers vergroten ook de tevredenheid bij patiënten/cliënten. Vaak gaat betrokkenheid samen met zeggenschap.
Aanpak
Wij bieden een totaaloplossing voor Professionele Zeggenschap. Benieuwd?
Lees het hier →
Goed management
Wie wil er nu een manager hebben die geen leider is? Leiderschap is voor ons ook een vanzelfsprekend onderdeel van management. Niet boven iedereen uit verheven, maar verbonden in de praktijk. Managers moeten eerlijk en toekomstgericht zijn, kunnen anderen inspireren en brengen teamleden waar ze zeggen te willen komen.
Aanpak
Een goed team heeft een goede manager nodig. En andersom.
Lees het hier →
Meer tijd voor de patiënt zorgt voor tevreden medewerkers
Aanpak
Hou je meer tijd over voor zorg als processen verbeterd worden? En werkt dit motiverend voor medewerkers?
Met Take Care zorg je voor minder
hoge werkdruk
Minder verstoringen en betere processen
Aanpak
Zo kun jij fijner werken en hou je meer tijd over voor goede zorg.
Lees het hier →
Registreren, analyseren en optimaliseren met Flow Time
Prettige samenwerking in het team
Aanpak
Hoe vergroot je de kwaliteit van samenwerken en verdeel je de werkdruk?